Meer opbrengsten voor sportclubs

Meer opbrengsten voor sportclubs
July 17, 2017 beheerder

Meer opbrengsten voor sportclubs

Veel sportclubs hebben moeite om de begroting rond te krijgen en sponsoren aan de club te binden. Bedrijven willen meer terugzien voor hun sponsorgeld en daarmee staat traditionele sponsoring onder druk. Sponsoring gaat allang niet meer over het realiseren van exposure in ruil voor een zak met geld.

HIT Sports, onderdeel van HIT Profit, biedt een uniek loyaliteitsprogramma voor sportorganisaties en haar sponsoren. Als inkoopcombinatie helpt HIT Profit MKB-bedrijven en organisaties met besparen en ontzorgen op facilitaire zaken als energie, telecom en verzekeringen.

Marcel van de Rande, directeur HIT Sports: “Wij bieden met HIT Sports een uniek concept, speciaal voor sportclubs. Hierbij kunnen zowel de club als haar sponsoren profiteren van inkoopvoordeel.” Het loyaliteitsprogramma is gebaseerd op een eenvoudig maar zeer effectief win-win-win model, vertelt Van de Rande enthousiast. “WIN voor de sportclub doordat ze hun sponsoren meerwaarde bieden en iets terug kunnen doen. WIN voor de sponsor omdat ze door het aansluiten bij ons inkoopcollectief dusdanig kunnen besparen op energie, verzekeringen en/of telecom; hiermee kunnen ze het sponsorbedrag terugverdienen. WIN voor HIT Sports omdat wij door nieuwe leden voor nóg meer inkoopkracht kunnen zorgen, daar profiteren al onze leden direct van”.

Het concept is geboren uit de trend dat traditionele sportsponsoring onder druk is komen te staan. HIT Sports zorgt ervoor dat de sportclub de meerwaarde kan leveren en biedt hiermee een oplossing. “We zien dat het voor de sportbranche steeds moeilijker wordt om sponsorgeld binnen te halen. Tegenwoordig moet je meer samen doen en elkaar als ondernemers helpen om vooruit te komen. Deze samenwerkingen zitten in het principe van ons concept opgenomen.”

Het concept bestaat inmiddels ruim zeven jaar en slaat aan in de sportwereld. De organisatie uit Oisterwijk ziet in de sport de ideale wereld om haar netwerk te vergoten. De eerste stap die door HIT Sports wordt gezet is een samenwerking met een club. Als onderdeel van het dienstenpakket wordt een gratis besparingsoverzicht gemaakt voor de sportclub. HIT Sports maakt hierin duidelijk hoeveel financiële voordelen de club kan halen uit een samenwerking.

“Wij helpen de clubs om een besparing te realiseren op facilitaire diensten als energie, verzekeringen en telecom. Van daaruit gaan we aan de slag om ook voordelen te bieden aan de commerciële partijen die aan de club verbonden zijn. We merken dat contacten rondom sport makkelijk gelegd worden. Je drinkt een biertje en kijkt samen naar de wedstrijd. Deze gezamenlijke beleving helpt om elkaar ook verder te helpen met ondernemen. Onder meer bij FC Groningen, FC Eindhoven, RKC Waalwijk en Willem II werken we aan succesvolle cases.”

Het bedrijf groeit en barst van ambitie. Van de Rande kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. “We hebben inmiddels een landelijke spreiding en kunnen daarmee nog verder professionaliseren. Verschillende sportclubs zijn verder geholpen met meer sponsorrelaties en nieuwe inkomsten. We kijken ernaar uit om nog meer sportclubs en sponsoren te mogen verwelkomen bij HIT Sports!”

Show Buttons
Hide Buttons
CONTACT