Vijf redenen om toch uw telefooncentrale te vervangen

Vijf redenen om toch uw telefooncentrale te vervangen
23 april 2018 beheerder

Bezoekadres

De Lind 20
5061 HW Oisterwijk

T 013-5719913
F 013-5719924
servicedesk@hitprofit.nl

Download whitepaper

Download whitepaper

Volg ons

 

Vijf redenen waardoor u uw telefooncentrale wil vervangen

Waarom zou je flink investeren om de telefooncentrale te vervangen die het nog gewoon doet. Je kunt bellen en gebeld worden, wat wil je nog meer? We geven u vijf redenen waarom het tóch beter is om uw oude telefooncentrale te vervangen. Alleen niet door een andere centrale op locatie, maar met moderne technologie: cloud telefonie.

Wat is cloud telefonie?

Simpel gezegd verplaatsen we met cloud telefonie (ook wel hosted telefonie genoemd) uw telefooncentrale naar de cloud. Telefonie is dan geen hardware oplossing mee, maar een softwarematige oplossing, waardoor de fysieke telefooncentrale overbodig wordt. Combineer cloud telefonie met mobiele telefonie en handige IT functionaliteiten, en dan kunt u zelfs uw vaste toestel de deur uit doen en krijgt u meer mogelijkheden op het gebied van klantinzichten, responstijden en samenwerking.

1. Verouderde telefooncentrale, hoog risico op storingen

Een fysieke telefooncentrale kan normaal gesproken vijf tot zeven jaar mee, maar er komt een moment dat hij gebreken gaat vertonen. Dan bent u ineens niet meer bereikbaar voor uw klanten en prospects, met alle gevolgen van dien.

Ons advies: wacht niet totdat de telefooncentrale vanzelf uitvalt. Probeer een inschatting te maken van hoe groot de gevolgen zijn wanneer de centrale plotseling in storing gaat, hoelang de downtime gemiddeld gaat zijn en hoe hoog de kosten voor reparatie zullen zijn. Is die inschatting negatief voor uw organisatie? Maak dan serieus de overweging om nu al over te stappen.

2. Complex onderhoud en updates

Onderhoud, updates draaien, storingen oplossen. Allemaal taken waar de IT-afdeling vaak zijn handen vol aan heeft. Of u bent juist afhankelijk van derden om deze taken uit te voeren, waardoor snel schakelen vaak niet mogelijk is.

Dat kan eenvoudiger. Bijvoorbeeld door het bij een leverancier te beleggen waardoor onderhoud en updates automatisch worden uitgevoerd en downtime minimaal is bij extreme situaties. Nog een voordeel: IT heeft weer zijn handen vrij voor andere zaken.

3. Niet flexibele oplossing

Groeit uw organisatie, dan moet u de telefooncentrale op locatie uitbreiden, wat een flinke investering is. Krimpt uw organisatie weer, dan zit u met overcapaciteit. Met andere woorden, u bent niet flexibel. Met cloud telefonie is dat probleem opgelost, want de centrale in de cloud groeit gewoon met u mee. U kunt onbeperkt opschalen en eventueel tot 25% van de gebruikers per jaar afschalen.

4. Beperkte functionaliteiten van de telefooncentrale

Medewerkers worden beperkt doordat ze alleen op kantoor gebruik kunnen maken van vaste telefonie. Wanneer medewerkers altijd en overal kunnen werken op het mobiele device van hun keuze, dan zal dat de productiviteit zeker positief beïnvloeden.

Een cloud telefonie oplossing sluit daar naadloos bij aan. Vaste en mobiele telefonie kunnen met elkaar geïntegreerd worden, waardoor vaste telefonie functies beschikbaar zijn op de smartphone. Vervolgens wordt het ook makkelijker om andere vormen van communicatie (zoals chat, WhatsApp en Skype for Business) en IT te integreren op één platform.

5. Hogere telefoniekosten met een telefooncentrale

Het vervangen van een telefooncentrale is een flinke investering, dus dat doet u niet zomaar. Maar daar blijft het niet bij. Er zijn ook nog losse abonnementen voor vaste telefonie, onderhoudskosten, updates die uitgevoerd moeten worden. Dat zijn allemaal additionele kosten die snel vergeten worden.

Deze kosten komen te vervallen wanneer u kiest voor een cloud telefonie oplossing. U betaalt alleen een vast bedrag per gebruiker per maand. Dus geen investeringskosten en onderhoudskosten of losse abonnementen meer.

Ontdek de mogelijkheden van cloud telefonie

Wist u dat cloud telefonie (oftewel hosted telefonie) uw organisatie drie uitgelezen kansen biedt? Welke kansen dat zijn? Dat en meer leest u in de whitepaper, beschikbaar gesteld door onze partner INTO.

Whitepaper Hosted Telefonie

Over HIT Telecom en INTO

Om u de kwaliteit te kunnen bieden voor cloud telefonie, werkt HIT Telecom intensief samen met INTO, dé aanbieder van cloud communicatie- en connectiviteitsoplossingen (inclusief de digitale werkomgeving) voor Ondernemend Nederland. Dankzij deze samenwerking kunnen we u de kwaliteit blijven garanderen die u van HIT Telecom gewend bent, uitgebreide cloud oplossingen bieden én kunt u maximaal profiteren van de kracht van twee sterke partijen in de markt. Zo kunt u zich concentreren op wat écht belangrijk is: ondernemen!

Show Buttons
Hide Buttons
CONTACT